top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMaartje

5 redenen waarom sporten zo goed voor ons is.

Ook ik moet het toegeven, ik heb soms ook mijn dagen dat ik echt niet wil sporten en dat ik bij het idee al moe word, maar waarom sporten we? En waarom is sporten zo goed voor je? Ik heb vandaag 5 redenen verzameld zodat jullie van die ‘o zo leuke serie’ even afstand nemen om heerlijk te gaan sporten!




1. Sporten verlaagt je hartslagfrequentie.

Ik hoor je denken “he wat bedoelt ze daar nou weer mee?”. Nou dat is eigenlijk heel simpel!

Je hart is een spier. Door training wordt die spier sterker gemaakt, als je hart sterker wordt gemaakt gaat je hart efficiënter pompen door meer bloed per slag te verplaatsen. Doordat je hart zoveel efficiënter werkt, wordt er meer zuurstof naar de cellen in je hele lichaam gebracht! En dat kan in theorie je leven met een aantal jaren verlengen.




2. Sporten vermindert de kans op een hartkwaal.

Waarom dan? Nou beweging verminderd het klonteren van bloed, hierdoor wordt de kans dat je een hartkwaal krijgt dus verkleint.

Klein weetje: mensen die niet bewegen hebben 2x zoveel kans om een hartkwaal te krijgen dan mensen die wel sporten. Dus toch maar een keer extra naar de sportschool!




3. Sporten vermindert de kans op een beroerte en verlaagt je bloeddruk!


4. Sporten vermindert de kans op darmkanker.

Dit komt omdat je door regelmatig sporten een beter verteringsproces hebt.




5. Sporten verlaagt je fysieke en emotionele spanningen (minder stress).

Lichaamsbeweging verlaagt niet alleen je fysieke en emotionele spanningen, maar het kan ook angstaanvallen en depressie verlichten. Uit eigen ervaring heeft het sporten bij mij heel erg geholpen, ook al had ik zo geen zin om te sporten.



Zo, ik hoop dat je je nu weer realiseert waarom sporten zo belangrijk is, en dat je je sportschoenen nu uit de kast gaat halen! Heel veel succes met sporten.


Love,

Maartje

9 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page